Friday, 20 March 2015

harga standard or memang dah mahal ???


hye you all :)

 dua tiga hari ni sel sel otak banyak pula bekerja nya
jadinya banyak pula berfikir itu ini kan..

dila macam terfikir sesuatu..
dila ada kenal satu ustaz ni 
sebab dia ajar dila mengaji haritu.. lepas tu dia ada hantar 
untuk next kelas mengaji rm100 sebulan..

sebab haritu pun memang dila bayar dengan harga tu tapi tetiba pula 2 3 hari ni terfikir pasal ni heee..

sebab masa dila kecik-kecik dulu, belajar mengaji, duit tak ada laa bayar semahal tu ... hmmm
ke sekarang semua benda nak naik harga.. nak nangis laaa gini..

tapi untuk ilmu tak apa laaa habiskan berapa tapi sje je fikir masa akan datang pula..

lepas tu dila terfikir nanti dah kahwin.. dah ada anak lapan,
hantar anak mengaji sorang rm100 kali dengan lapan orang
dah rm800.. banyak tuuu..

jadi dila pun berfikir jalan penyelesaiannya
 dengan mencari husband yang boleh mengaji dan boleh mengajar mengaji
haaa.. senang anak-anak dila nanti.. dah jimatt sikit heeeee..

kita merancang Allah yang tentukan segalanya :)






8 comments:

Afidah Azmi said...

sekarang ni pun nak belajar mengaji kena letak harga kew?
Zaman kitew dulu tak payah pulak.
Free jer..Tapi ada la bagi sikit beras ke pulut kuning..
Tapi bab bayaran tu tak pulak..

dilakhir said...

Aah sekarang gitu laaa.. sebab haritu bljr mngaji byr dengan harga tu laaa.. mybe skrg dah xde yg free rsenye

Aisya A. said...

itu lah zaman dulu2 takde lah sampai ratus2 kan. skrg ni itu ini semua kena byr.. Takut nanti satu hari nak bernafas pun kena byr jugak. huhu. parah kalau gitu.

A'eshah Badrul said...

haii. jemput join GA saya :) http://myownlifemyself.blogspot.com/2015/03/first-giveaway-by-aishah-badrulhisham.html

Muhammad Nizam said...

zaman kecik ngaji dgn mak.. menitik2 air matas atas alquran...

Muhammad Nizam said...

zaman kecik ngaji dgn mak.. menitik2 air matas atas alquran...

Fendi Rocka said...

aku faham strategi ustaz tu.kau masuk kelas tu sebulan rm100, ilmu yg tak ternilai tu nanti boleh turunkan kat anak 8 kau tu secara percuma dan berpahala insyaAllah.

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam dila,
AMIN
moga jumpa jodoh yang baik yer :)